پلت طیور چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟

وراک پلت طیور (Poultry Pellet)، نوعی رژیم غذایی ترکیبی شامل حبوبات، دانه ها، میوه ها و سبزیجات است. خوراک های پلت شامل انواعی از ویتامین های مورد نیاز پرندگان، مواد معدنی، پروتئین، چربی و مواد غذایی که پرندگان به آن نیاز دارند هستند. مزه خوب و بوی دلنشین این خوراک پرندگان را تشویق به مصرف آن می کند. از آن جایی که خوراک پلت طیور با یکدیگر به خوبی ترکیب شده و پخته شده پرندگان قابل به تفکیک بخش های خوشمزه تر آن از هم نیستند. در نتیجه از تمام مواد مورد نیاز به میزان کافی مصرف می کنند. خوراک پلت میزان کمتری مدفوع به نسبت دانه ها تولید می کند. اگر چه که اگر پرنده ای به مصرف دانه ها عادت کند، تغییر رژیم غذایی آن به پلت کاری دشوار خواهد بود. بهتر است زمانی که پرنده شما جوان است شروع به دادن پلت کنید. ماده غذایی که افراد برای پرندگان انتخاب می کنند بسته به ترجیح پرندگان و عادت های غذایی آن ها دارد. در صورتی که پرنده شما دائما بخش خاصی را از رژیم غذایی دانه­ای خود مصرف می کند بهتر است از پلیت طیور استفاده کنید تا مطمئن شوید تمام مواد غذایی لازم را دریافت می کند.

مزایای پلت نسبت به سایر خوراک

پرنده های وحشی زمان زیادی از روز خود را صرف یافتن مواد غذایی می کنند که تمام نیاز های بدن آن ها را پوشش دهد. از طرف دیگر پرنده های خانگی نیز اغلب نیازهای غذایی پیچیده ای دارند و در صورت عدم رعایت این موارد مشکلات سلامتی زیادی برای آن ها ایجاد خواهد شد. در این بخش به مقایسه رژیم غذایی دانه و پلت خواهم پرداخت تا مزایا و معایب هر یک مشخص گردد.

رژیم غذایی دانه ای برای طیور

تعداد زیادی از طیور با رضایت کامل یک رژیم تمام دانه را می پذیرند اما این بدین معنی نیست که این رژیم برای آن­ها لزوماً بهتر است. دانه ها از نظر داشتن مواد معدنی و ویتامین ها معمولاً غنی نیستند و در عین حال چربی بالایی داشته باشند. علاوه بر این کیفیت دانه های مخصوص طیور اغلب پایین تر از حد انتظار است. بیشتر ترکیبات دانه دار طیور فاقد تنوع لازم است یا دارای رنگ های مصنوعی و سایر مواد افزودنی ناسالم است.

رژیم غذایی پلت برای طیور

خوراک پلت طیور غالبا رژیم غذایی توصیه شده برای مرغداری هاست. این امر به دلیل آن است که خوراک پلت طیور به گونه ای طراحی شده تا از نظر تغذیه ای برای پرندگان یک غذای کامل باشد. خوراک پرنده باید از نظر چربی، ویتامین و مواد معدنی در تعادل باشد تا سالم بمانند. هر چند تمام خوراک های پلت طیور مشابه هم نیستند. مشابه ترکیبات دانه دار، ترکیباتی از پلت ها نیز وجود دارند که دارای رنگ مصنوعی و اجزایی هستند که از نظر ارزش غذایی کم اهمیت اند. پس در نتیجه مهم است که خوراک پلتی پیدا کنید که از نظر ارزش مواد غذایی سازنده با کیفیت باشند.

منبع : www.mehradan.com

شیردانه : www.shirdaneh.ir

دسته‌بندی نشده

پلتپلت طیورخوراک دامخوراک طیوررژیمطیورغذاغذا طیور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *